BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

25 octombrie 2014

La București a nins... În Ardeal doar miroase a iarnă...


frunza

Frunză lină între zăpezi,
Stai pe ger de gând și jale,
Către ceruri alb visezi,
Și îți cauți altă cale.

Te-am cules cu palma- jar,
Să nu te mai calce pasul,
Și de-atunci pășesc mai rar,
Mi-e străin de tot orașul.

Ce destin, ce sfânt fior,
Frunza ninsă de splendoare,
Să-mi devină leac și dor,
Paradox de remușcare.

Vine iarna, da, e greu,
Știu că frunzele se pleacă,
Dar prin ele, Dumnezeu,
Va dori mereu să treacă.

Și apoi, ce blând mister,
Ca un duh ce se frământă,
El va mângâia stingher,
Palma mea de dor plăpândă.


miroase a iarnă

Miroase a iarnă, a fulg și a suflet,
Respir inocent-oportun,
Vreau iarna să-mi fie un flutur pe cuget,
Mirosul să-mi fie străbun.

Miros o ninsoare, și simt parcă lemnul,
Cabanei de zahăr și zbor,
Din coșuri de casă ieșind oxigenul,
Poveștilor calde  de dor.

Și patul miroase a lacrimi de pace,
Un înger veghează stingher,
Eu dorm, dar el simte, poftește și tace,
Aceeași iubire de cer.

Miroase a iarnă, a seri de splendoare,
Cu focul în vetre nestins,
Mi-e bine, mi-e milă, și parcă mă doare,
Că peste splendoare a nins.