BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

1 septembrie 2014

BUNĂ SEARA TOAMNĂ! 3 POEME DE BLÂNDĂ TOAMNĂ...

Logos de toamnă
Ref:
Lacrimi fără ceas, ce ne-au mai rămas,
Vara, ce poveste veche,
Ochii cei cuminți, ce caută sfinți,
Toamna, nu are pereche.

Logos de toamnă, altă poveste,
Ce o să fie, frunzele dor,
Parcă din ceruri ne vine veste,
Picură lacrimi, picură dor.

Logică toamnă, ca o nălucă,
Se duse vara,  și mi-a rămas,
Un gând de milă, un of de ducă,
Să-mi pun pe munte silnicul pas.



Labilă toamnă, izvor de gânduri,
 Simt o chemare de a fi mai bun,
Ducă- se vechiul în patru vânturi,
Ce-o să rămână, nu o să spun.

Lucidă toamnă, viața mi-e blândă,
Lângă fântână așez un crin,
Și o icoană ce se frământă,
Ochii Măicuței, curați și lini.



(30 AUGUST)

Marie

Dacă Tu ai fi suspinul,
Eu mi-aș face dor Măicuță,
Și ți-aș pune-n prag alinul,
Sus, la Tine-n cămăruță.

Dar cum Tu, ești bucurie,
Zâmbet și fior de pace,
Las nădejdile să fie,
Și cuvânt, și zbor ce tace.

Tu și eu, crinul și lutul,
Iată se-ntâlnesc în lacrimi,
Și așa îți pun sărutul,
Pe Icoană, fără patimi.
( 30 August)

Minune de toamnă

Mi-a căzut pleopa pe lacrimi,
Și-am vrut să-mi rămână visul,
Dar supus de dor și datini,
Mi-a văzut lucind abisul.

Mi-a căzut frunza pe frunte,
Și-a rămas un ceas umilă,
Parcă era gând și punte,
Către cer și către milă.

Mi-a rămas pasul pe cale,
Nu a vrut nicicum să plece,
Parcă s-ar fi dus în jale,
Toamna, când speranța trece.

Și atunci, minune mare,
Vântul s-a lăsat divin,
Și-am simțit ca o mirare,
Cum am devenit un crin.
(30 August)