BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

17 iunie 2012

PACE ÎN INIMI


Înmormântarea sau înveşnicirea Părintelui Nicodim

Nostalgici fără de vină
Nostalgici fără de preţ. Pentru că doar mândria are preţ. Şi e plătită mereu. Bucuria nicodată, asemenea apei de izvor pe care încă o găseşti liberă şi pretutindeni. Aşa şi harul celui care, pe numele său Nicodim Bujor, mi-a inspirat una din cele mai frumoase poezii: Vino în Rai! La mare preţ este şi cuvântul său, de a ne regăsi odată în rai unii cu alţii. Cuvânt în care cred şi de care nu mă pot depărta. 
Nu ştiu cât de multe întâlniri aţi avut cu sfinţii. Eu unul am avut şansa să mi se ţintuiască eternitatea pe spusele unui "moş", care nu făcea nimic altceva decât să fie trâmbiţa lui Hristos. Monahul Nicodim mi-a vorbit "în viaţă", dar mi-a vorbit "de dincolo de viaţă". Şi acesta e privilegiul cel mai mare al sfinilor. De atunci văd lume altfel. De atunci merg spre rai şi nu mă osândesc la neputinţă. Trec peste toate, ridic fruntea sus şi cred că cerul ne aşteaptă cântând.  
Părintele şi o bluză de vreme grea ce mi-a rămas testament...
Nicodim

Eram acolo ca un fulg,
Stăteam tăcut cu aripi albe,
Şi sfântul mă privi-se lung,
Şi-avea doar lacrimi, blânde, calde.

- Nu înţeleg ce îţi doreşti?!
Mi-a spus cu vorbe tremurate,
- Iubire, lacrimi omeneşti,
Sau cerul meu cu-atâtea şoapte?

Nu i-am răspuns, ce-aş fi putut,
Ca să îi spun celui ce ştie...
Că dorul meu neîncăput,
Nu are loc în orişicine?

Că numai cerul de ar vrea,
Şi m-ar primi la el în suflet,
Mi-ar fi umbrar de vreme grea,
Sau soare frământat în cuget.

- Şi totuşi cum de ai venit,
Aşa uşor şi gol la mine?
M-a întrebat într-un sfârşit,
De parcă murmura în sine...

Atunci sfios i-am arătat,
O rană dulce şi amară,
Un înger ce m-a împăcat,
Cu frigul meu în plină vară.

Şi n-a mai zis nimic, nimic,
Mi-a pus pe rană crin ce tace,
Iar când am dat să mă ridic,
Pe suflet am simţit o pace.

Iubire, milă, ce frumos!
Tot ce există din lumină,
Un dor de inimă duios
Şi viaţa mea aşa senină.