BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

4 mai 2011

Eshaton



Pe pietre păşesc către mâine,
Rucsacul mă arde şi geme,
Iar orele-mi par ca o pâine,
Şi-un înger cu mine se teme.

La stânga o cale mai simplă,
În dreapta un fel de redută,
Şi-o frunză îmi cade pe tâmplă,
Din cer sau din noaptea tăcută.

Aud un ierbar cum se roagă,
Luceferi-i ard umilinţa
Şi viaţa îmi pare mai dragă,
Dar unde îmi e biruinţa?

Apăs cu un deget izvorul,
Adânc cu adânc să se lege,
Din ochi mi se iscă fiorul,
Lumini din trecut să-mi dezlege.
  
Chiar îngerul spune o taină,
Un semn că e cerul aproape
Şi iată lumini ard în toate,
Iar ele plutesc peste ape.



Fericiri


Ferice de plângeţi din jale,
Căci mâine veţi sta lângă pace,
Cu lacrimi să ungeţi o cale,
Şi inima care vă tace.

Ferice de sunteţi blândeţe,
O ploaie de milă vă creşte
Această divină tandreţe,
Ce nici în urgii nu descreşte.

Ferice de cei ce îndură,
Insulta şi vorba amară,
Răspunsul cu bine la ură,
E lege senină şi rară.

Ferice de cel ce oferă,
Un zâmbet, o vorbă, o floare,
Şi-alungă o tristă himeră,
Din rana adâncă ce doare.

Ferice de cel ce iubeşte,
Din el izvorăşte un soare,
Pe cerul ce mult străluceşte,
Cu lacrimi culese din mare.