BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

31 martie 2011

poezie patriotică

GLAS ÎN PUSTIU

Să nu îţi fie rău de mine,

Prea trista mea pierdută ţară,
Că sângele mi-e scurs din vine,
Când te găsesc aşa amară.

Să nu ai nici un pic de doliu,
De tot ce se petrece-acuma,
Că a ajuns bolnav românul,
Trăindu-şi viaţa şi minciuna.

Neputincioşi la răni ne strângem,
Când te vedem fără de vlagă,
Ca o mireasă care plânge,
Nesocotită şi umană.

Politicul ţi-a rupt hotarul,
Partidele te-au dat în rate,
Străinii ţi-au adus amarul,
Să nu ai zile însemnate.

E sărăcie şi urgie,
Se-nchid spitale şi ne doare,
Că mâine moartea o să fie,
O tristă zi fără urmare.

Şi scriu, şi ard, şi mă simt cinic,
Patriotismul mi-e spăşire,
Că cei ce vor citi empiric,
Nu vor avea în ei iubire.

Şi poate nu o să-nţeleagă,
Că toţi ţi-am dat această pâine,
Din egoisme ce reneagă,
Istoria de ieri şi mâine.

Te-am pus în Europa Mare
Cum mieii se desfac în târguri,
Când vine Săptămâna Mare,
Şi paştele ni-i ars în ruguri.

Şi ca o gravă mărturie,
La tot ce-a fost de-un timp încoace,
Nu văd decât o pribegire,
Şi-un parastas care se coace.

Acum la ceas de spovedire,
Îţi apăr blând singurătatea,
Tu ţara mea fără rodire,
 Ce-ţi cauţi zilnic libertatea.