BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

3 martie 2011

POEM ÎNFRIGURAT

GATA DE LUPTĂ

Dacă la noapte va fi frig,
Pe străzi, în inimă, în lacrimi,
Pe tine Doamne am să te strig,
Ca să cobori din nou în patimi.

Nu este rost în lumea mea,
Ca să răsară blând un cântec,
E numai chiciură şi nea,
Cuvântul ce îmi arde-n pântec.

Orice va fi, orice aş da,
Eu sunt prea mult pentru gândire,
Necazul meu e că voi sta,
Şi mâine în această fire.

Unde să fug, unde să plec,
Nu am nici bani pentru caleaşcă,
Creştinii mei nu înţeleg,
Că nu mai pot ofta din pleavă

Abia mai scriu, abia oftez,
Apocalipsa pare blândă,
Peste ce simt în propriul crez,
Când întocmirea mi-e fecundă.

Se face frig, în trupul meu,
Mă dor iluziile de soare,
Adio este tot mai greu,
Adio visul meu ce moare.

Vă rog să nu vă întristaţi,
Ceva de voi tot mă mai leagă,
Şi sunt în tâmple consemnaţi,
Acei ce împăcarea neagă.

Şi ca un trist blestem în dor,
Mă vor trimite iar departe,
Chiar cei ce m-au adus uşor,
În biata lor confuză parte…

Dacă la noapte va fi frig,
Vă dau o plapumă şi-o pernă,
Şi eu pe voi o să vă strig,
Din amintirea cea eternă

Şi totuşi nu vă bucuraţi,
Mascaţilor din aşteptare,
Hristos mă-mbracă în soldat,
Şi voi pleca din nou pe mare.