BUCURIE ŞI CREDINŢĂ!

Părintele Cătălin Dumitrean: Gânduri despre poeziile pe care le scriu, vă rog să mi le scrieți doar pe email... Aceasta este o formă de bun simț și dialog constructiv. Vă mulțumesc pentru înțelegere și spirit dialogic.

dumitreancatalin@yahoo.com

4 februarie 2011

Planton pentru nefericire

Nu pot dormi e noaptea tutelară,
în care mă gândesc la cei mai trişti
şi aş pleca pe uliţă afară
să îi ajut pe cei ce sunt învinşi.

Doar lampagii m-ar privi aproape
şi poate o să creadă că sunt orb,
că nu socot cum pot să mă îngroape
nămeţii ce stau cinici ca un rob.

Dar eu sunt viu şi cred în dăruire!
Ce rost să am în pat fără de cer?
când sunt atâţia robi fără iubire,
când sunt atâţia plânşi fără mister.

Cum aş putea să dorm în vise blânde?
Cum aş putea pe pernă să fiu gând?
Când sunt atâtea lacrime flămânde
ce vor s-audă un duios cuvânt.

Mai bine să mă-ngheţe timpul jalnic,
mai bine să devin eu însumi ger,
sau un umil şi amăgit paharnic
ce bea otrava celor fără cer.

Şi chiar desculţ şi hăituit de moarte,
voi căuta pe cei ce plâng acum,
atâta cât e bine şi se poate,
am să petrec în noapte lângă drum.

Şi celor amăgiţi de pe planetă
am să le cânt cum pot eu mai divin
şi din răniri voi face o flaşnetă
ca un descânt de milă şi alin.

Nu pot dormi e noaptea de iubire!
Sunt suflet rătăcit între nămeţi.
Deschideţi poarta să vă las simţire!
Deschideţi cerul către dimineţi!